Çankırı İle İlgili Sözler

Sayfa İçeriği: Çankırı İle İlgili Güzel Sözler, Çankırı İle İlgili Söylenmiş Sözler, Çankırı Sloganları, Çankırı Kızları-Erkekleri Sözleri, Çankırı Atasözleri, Çankırı Lafları, Çankırı'ya Ait Sözler, Çankırı Manileri, Kapak Çankırılı Sözleri, Çankırı Manileri

Bir söz vardır bilir misin ? Çankırı’nın Tuzu,Tozu,Kızı ..

Bizler Çankırı’lıyız 18’dir Plakamız Afillidir Fiyakamız.

Biz Bu Toprakların Gerçek Efendileriyiz Biz Kimmiyiz! Köylüyüz Çankırı’lıyız.

Biz Çankırı’lıyız. Bizde vatan haini olmaz! Vatansızlara inat, VATAN SAĞOLSUN!

Biz Çankırı’lıyız yürekten severiz.

Ne söyliceksen yüzüme söyle kardeş biz Çankırılıyız affetmeyiz.

Biz Çankırı’lıyız gardaş.

Çankırı’lı kızın elinden 2 şeyi alamazsınız… SEVDİĞİ erkeği, DÖVDÜĞÜ kızı.

Herkes Diyorki ”Sen” Cok Farklısın Çankırılıyız Tatlım Sende Haklısın.

Biz Çankırı’lıyız her kez sever biz oluruz. Her kez Çankırı’lı olamaz, Çünkü öldüklerimiz için yaşamayı da biliriz…

Kıza gümüş takılmaz, erkeğe hava atılmaz, Biz ÇANKIRI’lıyız gardaş; bize şekil yapılmaz!

Çankırılıyız Delikanlıyız.

Bahçelerde kereviz, Biz kereviz yemeyiz, Bize Çankırılı derler, Biz güzeli severiz.

50 50 yüz eder bize Çankırılı derler.

Gümpürü közde severiz, Güzeli özde severiz, Bize Çankırı’lı derler, Dostlar biz gezmeyi severiz.

Tuz deyince biz akla geliriz çünkü biz Çankırılıyız.

Severse yürekten sever, vurur yüze ifadesi.. Biz de yalan dolan olmaz, Çankırılıyız bir tanesi…

Biz Çankırılıyız hayallerimiz suya düşmez La. Gerçi bizim hayallerimiz de Çankırı varın gerisini siz düşünün..

Seni hiç Çankırılı sevdi mi ? Ondan kelli aşktan bahsetme istersen.

İşte cildimin bebeksi dokusunu Çankırının soğuk temiz havasına borçluyum.

Çankırılı olmanın en güzel yanı Bayburtlu olmamak.

Ben seni kız kulesinin karşısında değil,ahanda bu Çankırı’nın ayazında sevdim.

Bir Çankırı atasözü der ki; la gözünü seveyim şu tesbihi ver de iki sallayak..

Çankırı’nın gözünü seveyim, gerisi sevilecek gibi değil..

Acun abi ben Çankırı’dan geliyorum.. YOK ARTIK.. Ben evet diyorum!

Çankırı elalemin çocuğu gibidir. Gülünce seversin ağlayınca bırakıp kaçmak istersin..

Ben tv de Çankırı denilince mutlu olan bir insanım. Beni niye üzüyorsunuz la..

Gönlünde yer yoksa güzelim Atla benim kartala Çankırıyı gezelim..

Soranlara eski sevgilim Çankırılıydı dersin, havan olur pirenses..

Keşke Çankırı gibi olabilsem.. Uzun yıllar hiç değişmeden kalsam..

Sana da selam “Ankaralıyım” diyen Çankırılı kız..

Bir şehir ol. Mesela Çankırı gibi.. De ki; Haritada bulun beni.

Düşünsene Çankırı’ya yerleşen ilk insansın. Çıldırırsın.

Çankırı Atasözleri

Acıkan yanağından,susayan dudağından belli olur.

Ah alan onmaz,ah yerde kalmaz.

Ak köpeğe koyun diye sarılma.

Akıl yiğide sermayedir.

Al malın iyisini çekme kaygısını.

Almak kolay ödemek zordur.

Altın kılıç demir kapıyı açar.

Alçak tavuk kendini ferik gösterir.

Arap eli öpmeyenen dudak kara olmaz.

At ölür meydan kalır,yiğit ölür şan kalır.

Ateş olmayan yerden duman çıkmaz.

Attan düşen ölmez, eşekten düşen ölür.

Az kazanan çok kazanır,çok kazanan hiç kazanır.

Aç koyma hırsız olur,çok söyleme yüzsüz olur, çok değme arsız olur.

Ağlayanın malı gülene hayır gelmez.

Ağustosta beynin kaynasın,kışın da tencere kaynasın.

Ağır baş iyidir, yenlik olsa uçar.

Babasına hayır etmeyenin kimseye hayrı olmaz.

Bahar çiçeğiyle güzeldir.

Bal yiyen baldan bıkar.

Bebeler birbirinden huy kapar,ayranlarına su katar.

Besle kargayı oysun gözünü.

Bin atın varsa bin dinlen,bir atın varsa in dinlen.

Bir bütün bir yarımdan iyidir.

Bu dünya iki kapılı handır,gelen bilmez geden bilmez.

Budalanın yağı çok olursa sakalına sürer.

Çocuk evin meyvesidir.

Çocuğa iş buyuran,ardınca kendi gider.

Darlıkta dirlik olmaz.

Dağ dumansız insan hatasız olmaz.

Deniz yoğurt olmuş da yemeye kaşık bulunmamış.

Dert saklayanda kalır.

Devden büyük dert var.

Dişi kuş yapar yuvayı, içini dışını sıvayı sıvayı.

Dost kazandost;düşman anadan da doğar.

Düşmanı karıncaysa,sen fil olur.

Ekmeğin kestiğini kılıç kesmez.

Fırsat eldeyken sürün devranı.

Gelin bindi deveye gör kısmeti nereye.

Geniş günün de dar gezen, dar günün de geniş gezer.

Gittiğin yer kör ise,yözünü yum da bak.

Göz görmeyince gönül katlanır.

Hasta sağ kalırsa hekime karşı gelir.

Herkes kaşık yapar ama sapını yapamaz.

Herşey incelikten insan kabalıktan kırılır.

Hocanın dediğini tut,yoluna gitme.

Hıdırellez yaz kapısı,yedi gün sürer tipisi.

Kavakta nar olmaz,kötülerde ar olmaz.

Kimi bağ bozar,kimi bostan bozar.

Minnetle gül koklama,dikeni sancar seni.

Mum dibine karanlık.

Sen işlersen mal işler,insan böyle genişler.

Tasa doyurur,acı acıktırır.

Üzerine laf düşmedikçe konuşma.

Vakitsiz açılan gül çabuk solar.

Yardımcının yardımcısı olur.

Yağmurlu gün tavuk su içmez.

Zahmeriden sonra ekilen darıdan,kocasından sonra kalkan karıdan hayır gelmez.

Komşuna tavuk iste ki Allah sana kaz versin.

Asılırsan da ibrişimle asıl.

Alnımın aklığı, ağzımın pekliği.

Ölecek karga kırılacak dala konar.

Güzele köpen yaraşır, çirkine atlas neylesin


Çankırı Manileri

Ata binen ağadır
Atın yönü dağadır
Ela gözlü sevgilim
Bu maniler sanadır

Al eline kalemi
Yaz başına geleni
Seni sevdim seveli
Oldum gönül veremi

Bahçelerde kereviz
Biz kereviz yemeyiz
Bize Çankırılı derler
Biz güzeli severiz

Bir dalda iki ceviz
Aramız derya deniz
Sen orada ben burada
Ecelsiz öleceğiz

Bugün ayın onudur
Has buğdayın unudur
Evliye gönül verme
Eve giden unutur

Bu dünya arsızındır
Kara gün yarsızındır
Nerde bir dilber varsa
O da uğursuzundur

Bir değirmeni şal aldım
Dağlar başında kaldım
Beklemeye can dayanmaz
Seni Allah'a saldım

İndim çeşme başına
Sabun koydum taşına
Sevda nedir bilmezdim
O da geldi başıma

Güvercinin alacası
Güzelin karacası
Bir kız bir yiğit vurmuş
Gidiyor selacısı

Geminin başındayım
On iki yaşındayım
Eller ne derse desin
Ben yarin peşindeyim

Ak gülüm pembe gülüm
Söylesene bülbülüm
Ne dedim de darıldım
Çürüsün benim dilim

Al yastığı yüzledim
Yere koydum düzledim
Eller benim kahyam mı
Çıktım çıktım gözledim

Akşamlar oldu gene
Badeler doldu gene
Baş bozuk hotuz eğri
Yavruma ne oldu gene

Alaca karga olayım
Çatınıza konayım
Yoldan geçen yolcudan
Ben yarimi sorayım

Ak kağıt san kağıt
Ağlarım saat saat
Sen orada ben burda
Olur mu hiç can rahat

Ak inciydim ezildim
Ak gerdana dizildim
İster al ister alma
Ben alnına yazıldım

Armudun irisine
Ben yandım dirisine
Bunda darılmak olmaz
Sen de yan birisine

Asmada üzüme bak
Netime benzime tak
Be kadar dargın olsan
Gülerek yüzüme bak

Ayna düştü elimden
Karıştı gazellere
Gözüm çapkın alışmış
Bakıyor güzellere

Ayva yaprağı sararmış
Yarim beni ararmış
Kara gözlü sevgilim
Gece gündüz yanarmış
Pin It

0 yorum:

Yorum Gönder